Sunday, 2 April 2017

Activity 7 Practice Crossing Boundaries and Creating Connections

Kātahi anō au, ka whai tūnga hou hei tūmuaki tuarua o Te Waha o Rerekohu. Tua atu o tēnei tūnga hou, he kura mahita Māori taku mahi e ako ana i te reo ki nga tauira tau 9 ki tau 13. 
Ka noho au i konei, ka whakaaro noa mo ēnei kupu te Interdisciplinary Connections, ka mōhio āe kua mahia e au.  Ka tirohia ki taku coggle i raro iho nei ka whai māramatanga ai koe i ēnei o āku hononga ahakoa a roto, a waho rānei. Mai rānō i a Ngāi tātau ka mahi tahi ai i runga i ngā kaupapa o te mātauranga.  E ai ki a Mathison and Freeman (1997), mo te kotahi rau tau e mahitia ana.  I tēnei tau, he nui aku hononga i te kura, i ngā kura a rohe, i te hapū, i te iwi hoki. Kua tae mai tō mātau wā mo te paepaetapu.  Kua matemate katoa o mātau koroua.  Ka haere te tangihanga, kei reira mātau.  I muri iho i te kura, he hui a kura, a marae, a hapū, a iwi, he mahi kapa haka, he mahi whutupāoro.



Ko tā mātau kāenga, kura hoki, he whanaunga katoa mātau. He whanaunga ngā mātua, ngā pakeke, ngā pāpā, ngā kōkā ki a mātau ngā kura mahita. He mea whakahirahira tērā i te mea ka huihui mātau i ngā wā katoa mō ngā tamariki ahakoa kei ngā toa, kei ngā karapū, kei ngā marae, ahakoa kei whea mai rānei.  Ka tino mōhio mātau i ā mātau tamariki mai i tō rātau whānautanga mai ki tēnei ao, he irāmutu ngā mātua, he tauira tahito hoki ō rātau mātua.  Nā reira he ngawari ki a mātau te kōrero hāngai atu ki te whānau ahakoa te tamaiti, ahakoa te mate.
Ko tētahi o āku moemoea ko te mahi tahi i te taha o ngā whanaunga e mahi ana ki TKKM o KKMT ki Wharekahika.  Nā te Mindlab i tīmata mai tēnei o ngā hononga hei painga mā ngā kura mahita katoa me ā mātau tamariki.  I te wiki 17 o te Mindlab, ka kitea tēnei hononga mai i ngā hui i waenganui i ngā kura e rua nei.  Mai i konei, i ahu mai ngā whakaaro kia mahi tākaro tahi ai mātou o Rerekohu me nga tauira o Kawakawa.  I ia ahiahi o ngā Wenerei ka peka atu a Rerekohu ki te hōro hou o Kawakawa mahi tākaro ai. Ka mutu kua tīmata te mahi tahi i roto i te karehe e pā ana ki te Whakamahi Pii Mīere.  Kātahi kua tīmata te mahi kapa haka i waenga i ā mātau tamariki, mokopuna e whakarite nei i te rōpū mo ngā whakataetae kapa haka o Te Tairāwhiti ki konei. 
Ko tāku mahi hou hei tūmuaki tuarua, ka kitea he huarahi e hono atu ai ki tērā taumata.  Ko te hui i te taha o ngā tūmuaki nō ngā kura katoa o Te Tairāwhiti me Tūranga hoki.  I reira, ka whai hononga, ka whai māramatanga ai au i taku mahi.  Ko taku, kua tūtaki awau ki ērā hei kaiāwhina māku.  Engari kāre he tangata tū atu ki taku pāhi i Rerekohu arā a Caron.
Hei whakakapi tāku, ‘Ehara taku toa i te toa takitahi, engari he toa takitini’.

Reference:
Mathison, S. & Freeman, M.(1997). The logic of interdisciplinary studies.Presented at the Annual Meeting of the American Educational Research 


No comments:

Post a Comment